24 Mart 2020 Salı

AĞAÇLARIN DİYALEKTİĞİ



Mutantan sokakta o akşam
Mutantan bir sokaktım kendime, çıkmaz
Bir leke gibi ulu bir ırmağın ağzında, silinmesi zor, hep zor

Kaç kez soyundu bu ağaçlar bu sokakta, kaç akşam burkuldu
Körebe oynayan çocukların içlerinde taşıdığı sevinç
Kaç kerpiç ev birbirine dayanırdı durabilmek için ayakta
Bu akşam birçok duvar, birçok hayal birden yıkıldı

Sanki hep ölebilirmişim gibi bir bilmece deşerken içimi
Söğüttür dedim, söğüttür ağaçlar arasında en serin gölgeli
Çözülmesi o kadar zor bir bilmece, dilimin ucunda
O kadar aritmetik, o kadar serseri

Uzun sürmüş bir suskunluk gibi gevşer, biraz rüzgâr
Ey söğüt dallarında oyalanan rüzgâr
Mutantan bir sokaktım kendime, çıkmaz
Beni göğsüme diktiler, kendimle büyüdüm

Muhit, sayı 1, Ocak 2020

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder