Murat Güzel ve İtibar dergisi
|
Murat Güzel |
Murat
Güzel, eski şairlerden ve doksan kuşağındandır. Aynı zamanda
iyi bir şairdir. Fayrap dergisinde bir ara yazdı, epey hacimli ve
kaliteli şiirlere imza attı. Belli bir okur kitlesi de oluşturdu
diyebiliriz. İlginç
üslubuna, çoğu şiir okuyucusunu aşina kılmayı ve belli bir
tarz şiirin de sahibi olmayı başardı. Felsefi ve bilinç yanı
ağır basan, aynı zamanda güncellik bağlamından da kopmayan bir
şiir yazıyor Murat Güzel. Bu, Murat Güzel’in, Ezra Pound ve T.
S. Eliot gibi şairleri zamanında iyi
özümsediğini gösterir. Gerçi şimdi Eliot’tan, Pound’dan
filan bahsetmek ne kadar yenidir bilinmez. Ama doksan kuşağı
şairlerinin bu isimlerle yatıp kalktığını biliyoruz. Onlardan
sağlam bir şiir bilinci edindiklerini de. Ama işte, yerli, ana
kaynaklar ihmal edilince maalesef Ezra Pound da veya başkası da
sizi ulaşmanız gereken yere götürmüyor. Sonuçta doksan kuşağı
gibi Ezra Poun’dan tevarüs edilmiş tavırlarla şiirler yazmış
oluyorsunuz sadece. Hakan Şarkdemir’in, Murat Güzel’in hatta
doksan kuşağının birçok şairinin eda ve bilgelik bakımından
bu kaynaklardan beslendiklerine şahit olduk. Şiirde iyi sayılırlar
ama
yerli değiller. Tabi bunun yanın da tuhaf bir İsmet Özel şiiri etkisi de var, doksan kuşağında. Fakat bu başlı başına ayrı bir konu.
…
Sophhia Aeterna
İri,
seyrek damlalar halinde düştük toprağa
Bir
kez kendime
Bir
kez daha fısıldadığım da kendime
Çıkar
çarığını
Bu
kutlu, bu ketum topraklarda yürü yalınayak
Yanan
çalılığın ateşi yüzünde harlanarak
Dinlediğin
kalp atışları
Telaffuzu
zor bir harfken gırtlağında kaderin kendine bir pay bırak
…
(İtibar,
Murat Güzel,22)
Sophhia Aeterna,
Ocak
2013 sayısından itibaren İtibar dergisinin yayımlamış olduğu
en dolgun ve en derinlikli şiiridir. Üstelik bu şiir, İtibar
dergisinde, lirik zannedilen, mantık ve içerik olarak metafizik
donanımı zayıf hece şiirlerinin arasında başka bir dünyadan
geldiği izlenimi de vermiyor değil- Hece şiirini kendine has bir
şekilde kavrayan tek şair İbrahim Tenekecidir, diğerleri onun
taklitleri olarak naylon bir etki yayıyor. Çünkü şiir açısından
Murat Güzel şiirini taşıyamıyor gibi duruyor dergi. Eğer
gerçekten İtibar dergisi Murat Güzel’in şiirlerini yayımlamaya
devam edecekse şiir okuyucusu olarak kendi adımıza sevineceğiz.
İtibar’ın diğer şairleri adına da üzülmek durumunda
kalacağız. Çünkü bu tür şiirler İtibar’ın aşina olduğumuz
diğer şiirlerini görünmez kılacaktır. Veya ezecektir. Tam yerli
bir şiir olarak kabul edilmese de Murat Güzel’in bu şiirleri, kendisini fark ettiren, okutan kaliteli şiirlerdir. Üstelik, bu tür bilgece konuşmaların, tarihsellik
ve derinlik barındırmayan küçük adamın mırıltıları yanında daha etkili
ve güçlü görünmesi çok doğaldır.
Yeprem Türk
Kaynak: http://kurulusdergisi.blogspot.com/2013/09/murat-guzel-ve-itibar-dergisi.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder